5 Oktober 2010

Ett datum att minnas både med glädje och med en liten tår i ögat! Mammaledigheten med lilla prinsessan är slut (med undantag för sparade mammadagar). Det har varit ett helt fantastiskt år att få vara hemma med denna underbara lilla prinsessa, att få leka, busa, skratta, krama, pussa och bara vara nära henne varenda dag i ett helt år har varit helt fantastiskt och jag är så glad att jag fått vara hemma med henne all denna tid och jag har min kära fästman att tacka, att han låtit mig vara hemma med henne, medan han varit ledig med OSS på fredagar. Detta året har varit bäst på många sätt och vi har många roliga, mysiga och fantastiska minnen att se tillbaka på samtidigt som vi nu blickar framåt mot dagis, jobb och husplaner! :)

Första inskolningsdagen idag alltså, vi hade en morgonpigg prinsessa i morse som väckte oss med ett rungande HEJ i morse klockan 05.10! En mindre glad mamma och pappa med andra ord, men efter en hel massa mys tillsammans i sängen fram till klockan sex så steg vi upp tillsammans med pappan i huset! Morgonen startade med andra ord bra ändå :) Vid åtta tiden tog vi vagnen bort till dagis och vid halv nio tiden klev vi innanför grindarna och omringades snabbt av alla dagisbarn, dom var nyfikna på Nellie och hon var lika nyfiken hon! Vi gick in tillsammans med fröken och två andra barn och lekte den första timmen, allt funkade HUR BRA SOM HELST, hon lekte, skrattade, busade, gick runt, dansade och skojade med dom andra barnen. Hon till och med struntade lite i att jag var där, kopplade bort det helt enkelt och bara lekte för fullt! Så härligt att hon trivs så bra redan och att hon har så skoj med dom andra barnen! Vid halv elva tiden var det dags för minstingarnas samling innan maten och då läste fröken en bok medan Nellie satt i min famn, och det var tunga, tunga ögon som nästan somnade där i min famn, all lek hade tagit kål på henne ;) samtidigt som hon varit uppe länge! Men med lite sjungande vaknade hon till och det var dags för lunch, köttbullar och potatis som till en början åts med god aptiit men sen blev det mest lek o stoj precis som dom andra barnen :)

Efter maten var det dags för hemgång för att inte starta inskolningen för "hårt" och jag hann inte mer än utanför grindarna till gården innan prinsessan hade slocknat!


Kommentarer
Postat av: Evelina

ååh, så roligt att det har gått bra för er lilla prinsessa :) Du skriver så varmt & kärleksfullt mickis, blir så glad av att läsa din blogg.

Puss!

2010-10-07 @ 12:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0