Sina första steg

Nellie har i dagarna blivit 10 månader gammal och kärleken till henne blir bara större och större. Hon växer och utvecklas varenda dag! :)

Idag har hon nämligen tagit sina första steg, hela FYRA stycken i rad. Hon kan stå långa stunder själv och sen trippa fram små steg och hamna i våra famnar. Hon kan stå och tappa balansen men själv fånga upp den igen. Vi är så STOLTA över henne. Hon är "bara" 10 månader och kan redan SÅ mycket. Det är fantastiskt att se henne utvecklas dag för dag, att få vara med henne varje dag.

Flera tänder har dykt upp, fyra stycken uppe nu och två stycken nere. Man kan tyda fler och fler ord från hennes mun, bland annat tack. Hon diggar till musik så fort den kommer igång. Men hennes favorit ord är helt klart PAPPA. "pappa, pappa, pappa, pappa" kryper hon runt och säger hela tiden. Och bollar är hennes absoluta favorit leksaker. Snart blir hon 1 år och skall börja på dagis och jag skall börja jobba, vår "lilla" bebis skall börja på dagis, det är inte klokt vad tiden går. Och om 15 dagar flyttar vi ifrån denna lägenheten.

Nej, nu skall jag verkligen ta tillvara på tiden och inte sitta vid datan, dags för NELLIE TID :)

Kommentarer
Postat av: Mosjan

Ja jag ska titta på det. Vet inte om jag kan göra runda boxar bara. Men jo jag håller med bakgrunden är lite mörk. Undrar vilken färg som passar bara. Kan kolla med vit. Eller?!

2010-08-08 @ 11:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0