"Hon är stor nu"

Pappa - "mamma hon är stor nu"

Och det stämmer in i minsta detalj, hon vill ENBART äta själv, plockbitar av mat, att mata henne med sked kan man verkligen glömma. Det enda som slinker ner då är gröt. Hon dricker välling och vatten ur flaska annars vill hon ha glas. Hon kryper klättrar, busar o skrattar och har en massa hyss sig för. Hon är INTE vår lilla lilla bebis längre hon är stor tjej nu. Om en och en halv månad börjar jag jobba och hon skall börja dagis. Hon skall klara sig utan mamma o pappa på dagarna, vara med dagisbarnen och fröknarna. Tänk att ett ÅR kan gå så fort, och vilken utveckling dom små liven hinner med. Hon står långa stunder själv, släpper taget och balanserar länge länge. Hon vill roas o lekas med hela tiden, så just nu sliter hon i mitt ben o vill leka, så det är bäst o sluta.

HON ÄR STOR NU, snart fyller vår tjej 1 år, och då kan ni ge er på att det blir kalas!

Kommentarer
Postat av: Mojsan

Åh jag vill komma på kalas! Kanske får komma hem tills dess=) Om jag blir bjuden, haha. Hon är så söt.

2010-08-25 @ 13:34:19
URL: http://memoarmoa.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja tiden går SÅ FORT och det märks nog extra tydligt när man har bebisar hemma, de växer ju verkligen framför ögonen på en!



Kram

2010-08-25 @ 19:06:50
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0